gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

25.06.2019 O rozdělené zemi a hudbě na Letné (Belmondo)    PDF Tisk Email
Názory
Čtvrtmilionové publikum tleskalo Víťovi Troníčkovi. Než vystřelí odpůrci názor o lacině získávané popularitě z agitky, která z pódia zazněla, rád bych k tomu poznamenal dvě věci. O den dřív na Jablonském medvídkovi Víťa mluvil a zpíval stejně jako na Letné. Dospěl k nějakému názoru, za kterým si stojí. A folk byl, je a doufám v budoucnu stále bude rezonovat s okolním světem. A můžete mít jiný názor, můžete částečně nesouhlasit nebo zcela nesouhlasit a věřte, že třeba právě za Víťou můžete po vystoupení dojít a říct mu to rovnou do očí. Nepochybuji o tom, že situaci unese.
Mám pocit, že po spálené zemi máme dnes zemi drsně rozdělenou. K situaci, v níž jsme se ocitli, se směřovalo už dlouhé roky. Zkuste si v klidu sednout a podívat se na různá debatní fóra, na reakce na Facebooku nebo Twiteru. Úplně obyčejné výměny rozdílných názorů zcelasandrab my new leather mask vytlačily nesmiřitelné soudy. A zacyklovávání se a zakopávání se ve svých okruzích sympatizantů vzájemně se přesvědčujících o své pravdě. A to nevytahuji ani cílené vyvolávání obav a strachu.
Byls v neděli na Letné, jsi náš člověk. Mezi ten Milion chvilek bych nikdy nevlezl. Nic mezi tím. Zkusme vydechnout a zamyslet se třeba o tom proč nám nevadí agent StB v čele země držený dalším agentem StB a jeho kosmeticky přemalovanou stranickou firmou, která zase ne v tak dávné minulosti likvidovala a zabíjela za jiný názor. Nebo obráceně proč takové davy chtějí změnu stavu, ke kterému jsme se dostali demokratickými volbami.
To mnohdy cílené rozdělování lidí se projevuje různě. Proč třeba Žambochům odchází občas lidé z publika při písničce věnované Václavu Havlovi? Poslouchejme se. Klidně nesouhlasme a dejme najevo svůj názor. Není-li prezentován urážlivě, pohrdavě a nesmiřitelně a začnete o něm diskutovat, stejně vždycky dojdete k tomu, že nás víc spojuje než rozděluje.
Žijeme v klidné a velmi bohaté zemi. Možná někteří z vás nad tím zdvihnou obočí, ale je to tak. Zeptejte se těch, co často jezdí po světě. A přece by nás mohlo a hlavně mělo spojovat to hlavní. Všichni chceme lepší svět. Hledejme společně cestu dál. V tomto mediálním prostoru nás spojuje hudba. Poslouchejme, vnímejte, žijme a nechávejme žít.

Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Exod  - Agitky   |188.244.55.xxx |25.06.2019 10:21:21
Jestli ona, Belmondo, nebude ta nechuť k agitkám zažrána z dob dřívějších...? Tehdy jsme to vytlačovali třeba písničkami od Nohavicy, ale dnes nevidím žádný důvod se agitkami zabývat a poslouchat je.
MK   |213.195.200.xxx |25.06.2019 11:07:33
Zkusme se zamyslet sami nad sebou, jak máme plnou hubu křesťanství a odpouštění a ani po 30 letech nedokážeme se povznést nad věci, vesměs označované za "údajné"
Btw., kolego, to o tom že ta firma zabíjela je dost vážný obvinění.
Michal Bechyně  - MiBe   |88.208.96.xxx |25.06.2019 11:41:27
A né snad? Bohužel mám osobní zkušenosti s STB, ale taky mohu napsat, že v tom pětaosmdesátým "mě to jen lízlo" a vykroutil jsem se poměrně bez následků.
Jupp   |90.180.150.xxx |25.06.2019 11:56:39
Není.
Jupp   |90.180.150.xxx |25.06.2019 12:00:26
To obvinění je poměrně přesné.
Jupp  - Příliš ostrý nůž   |90.180.150.xxx |25.06.2019 11:43:35
Belmondo, je to smutné, ale naše společnost i naše společenství jsou rozříznuté tak ostrým nožem, že by ses bál brát ho sebou na vandr. Změnily a rozdělily nás dvě věci:
*Máme se dobře jako nikdy předtím a nemáme prakticky žádné problémy. Musíme si je proto vymýšlet.
Ti přemýšlivější tuší, proč to takhle všechno je.
Ti jednodušší jsou přesvědčeni, že tohle nám zajistila tahle vláda, protože oni žijí jen tady a teď.
Blbý je, že budeme lepší a sjednocení, až ty problémy přijdou. A ony přijdou, tak se můžeme na tu naši jednotu těšit.
*Internet v nás něco zničil. Dřív jsme se o něčem přeli v práci, v hospodě, na vandru, viděli jsme si do očí a navzájem jsme se přesvědčovali a někdy i přesvědčili.
Dnes je každý v zákopu za svou klávesnicí, plné zásobníky své jediné pravdy. Nejde o to se dohodnout, důležité je neustoupit ze svých pozic.
A vyslat nějaký výkřik, hlášku, nadávku, posměch či lež, trvá jen několik sekund.

Taky proč by měl někdo poslouchat nějaké agitky, když mu ten Babiš ani Zeman vlastně ani moc nevadí.

Vážím si Víti, že píše, co je dnes potřeba, a že to mohl sdělit celé Klausově hrstce (nová míra, 1 Kh = 250 000). Vážím si Žambochů i dalších a věřím, že jich bude čím dál víc. Včetně těch, kterých jsme si vážili v roce 1989, třeba na Portě na Lochotíně, kde nás bylo pouhých 30 000.
Kastelan  - Ostrý nůž   |95.82.149.xxx |30.06.2019 17:12:53
Máš pravdu. Vlastně až na "maličkosti" jako je třeba postupná islamizace Evropy, dušení národního státu Evropskou unií, podivnými pseudokauzami ničení politici, kteří dávají najevo co se jim nelíbí atp. se nám daří skvěle. Máme super vládu, jejíž ministryně rozdává plnými hrstmi peníze všem nefachčenkům i moje poctivě vydřené peníze, získané z mých daní, aniž by ji zajímalo, jestli jich bude dost i pro ty skutečně potřebné, máme tady bonzáky, žalující na svúj vlastní stát, aby bylo dosaženo stavu "čím hůř, tím líp" a potom se snad dostaneme ke korytu, máme tady lumpy podporující sudeťáky ve vrcholných politických funkcích, ochotné prodat vlastní mámu do bordelu za pár euro a tak bych mohl pokračovat. Ti jednodušší to jdou podporovat na Letnou, ti přemýšlivější vidí, jak se z naší země postupně stává kolonie a naši lidé nesvéprávní roboti, hodící se jen k tomu zabezpečovat životní úrovně našich západních sousedů, tak jako před třiceti lety zajišťovali životní úroveň těch východních. Že problémy přijdou, je naprosto jasné. Jen si nejsem jist, zda budeme tak sjednoceni jak slibuješ. Ale až ti jednou bude z minaretu kvílet mezuín a tvoji babu obléknou do burky, třeba se na tom se svými kamarády budeš dívat sjednoceně a spokojeně kdo ví, co vlastně bude. Nakonec po Vítězném únoru tu taky byla "skvěle" sjednocená Národní fronta a nikdo vlastně moc neprotestoval.
Babiš ani Zeman mi skutečně nevadí. Co mi vadí, je ta tlupa hladových vlků, Rakušan, Gazdík, Farský, Kalousek, Fiala, Bartoš, Pospíšil, Hermann, Bartošek, Bělobrádek, Stanjura, Udženija, Němcová, a spol.,třesoucích se na to až se zase dostanou k plnému korytu žrádla aby mohli tu kořist konečně dotrhat úplně. Co jméno, to "skutečný demokrat a vlastenec" Ale abys tohle pochopil, musel bys o tom přemýšlet. Jenže jednodušší je jít s davem vyřvávat na Letnou a unášet se pocitem jakéhosi pseudovítězství. V roce 2014 jsem se s Belmondem zde na těchto stránkách dostal do jakéhosi názorového střetu kvůli Portě a už tehdy se mi zdál názorově hodně divný. Inu nemýlil jsem se. Je to vážně trouba.
Asi je škoda času, který věnuji této odpovědi, je jasné že vy, praví "ochránci demokracie" jste pevně zabetonovaní ve svých pozicích. Ale považuji za svou čest, dát najevo, že ještě existují lidé, kteří věří slovům čest, kamarádství, přátelství, poctivá práce, loajálost ke svému státu, úcta k tradici a národu....
A hlavně, mám spoustu kamarádů, kteří jsou na stejné straně barikády jako já a se kterými tyhle věci nemusím na vandrech řešit, protože si věříme a máme stejnou krevní skupinu. Zkus o tom trochu přemýšlet až zase plácneš nějakou kravinu o ostrém noži. Já se budu klidně bavit i s člověkem jiného názoru, pokud zůstane jeho verbální projev na úrovni slušnosti a argumentační přijatelnosti. Za mě platí, že nejlepší argument jsou fakta. Ty jsem na Letné neslyšel. A je mi líto, že tolik lidí věří nějakému floutkovi oblečenému v barvách hitlerjugend a ne svému selskému rozumu. Přiznám se, že při sledování některých výlevů na Letné a nejen tam mi bylo občas velmi trapně...a nevěřím, že jsem byl sám, že to necítili i podporovatelé....
Kastelán
Belmondo   |Manager |01.07.2019 08:24:29
Ahoj Kasteláne,
píšeš o cti, přátelství, kamarádství, poctivosti, úctě k tradici a národu. Tohle všechno ti podepíšu bez mrknutí oka. Píšeš, že se budeš bavit klidně i s člověkem jiného názoru, pokud zůstane jeho verbální projev na úrovni slušnosti a argumentační přijatelnosti. Takže ta nabídka diskuze platí jen pro ty, které uznáš sebe a tvých přátel a kamarádů hodných?
Víš, v čem je největší rozdíl mezi náma dvěma? V tom, že já si o tobě nemyslím, že jsi trouba a nikdy bych si nedovolil to veřejně o nikom napsat. Asi bych si pak připadal jako trouba sám sobě.
Měj se krásně.
Kastelan  - rozdíly?   |95.82.149.xxx |01.07.2019 19:33:39
Ahoj Belmondo, asi to nemá cenu a zbytečně ztrácím čas, protože já holt patřím mezi "ty jednodušší" a málo přemýšlivé, takže z podstaty této nadřazenosti a pohrdání tou vaší stranou asi nepřesvědčím jeho excelenci bývalého člena disentu, plácajícího se v dobách hrdinské revoluce s jeho dokonalostí "Vaškem I." po zádech, o nějaké své pravdě, podložené 65 lety poctivého života a zkušenostmi nabytými ne někde v kanclu či stranických sekretariátech, ale prací mezi lidmi ve fabrice. Jako bych už slyšel jak ti v hlavě zní "no jo, jasně zase socka a solvina chce něco kecat".
Takže ano, mezi námi je obrovský rozdíl...já fakt nemám zapotřebí aby mě někdo školil....toho jsem si za života užil dost od týpků nikoli nepodobných "svazákovi" Gazdíkovi. Mysli si o mně co chceš a klidně to i napiš. Já s tebou diskutovat nechci a to ne proto že máš jiný názor, ale proto, že ty ho máš pevně vytetovaný do mozku a nechceš diskutovat, ale poučovat, protože ty nikdy jinou pravdu než tu svou neuznáš. A v tom je ten hlavní rozdíl mezi námi. Tečka.
Měj se také krásně, snad s tím svým viděním světa vydržíš co nejdéle a nikdy se nezklameš.
Kastelán
Belmondo   |Manager |03.07.2019 07:42:45
Ahoj, Kasteláne,
nechápu proč mi podsouváš nějakou mou údajnou nadřazenost. Včetně pohrdání těmi, co se živí rukama. Když jsem šlapal bláto na stavbě s chlapama, se kterýma se i po letech rádi potkáme, tak když si o mně mysleli, že jsem vůl, tak mi to řekli rovnou. Největší podrazy jsem zažil od supermanažerů, ne od cigánů ve výkopu. Někým pohrdat je ta nevětší ubohost.
A mezi trampama to vždycky fungovalo poněkud jinak, u mnoha kamarádů z tohohle světa dodnes netuším čím se živí.
Z čeho usuzuješ, že žádnou jinou než svou pravdu nejsem schopný přijmout? Mě přijde normální pochybovat, valící se informace filtrovat. A je mi fakt jedno, jestli jsi dělník, jadernej fyzik, prezident, modrej, žlutej nebo zelenej.
Líbí se mi jedno indiánské moudro, které říká, že v každém z nás jsou dva vlci, jeden hodný a jeden zlý. Vyhraje ten, kterého víc krmíš.
Nezlob se, ale když si přečtu svoje a tvoje věty, tak mi z nich leze, že ten pevný, neochvějný a nezměnitelný názor máš ty a ne já.
Ať se ti daří
Jan-Matěj Rak  - O rozdělené zemi a hudbě   |89.176.219.xxx |25.06.2019 18:28:44
Už tohle tvrzení “
Mám pocit, že po spálené zemi máme dnes zemi drsně rozdělenou. K situaci, v níž jsme se ocitli, se směřovalo už dlouhé roky. Zkuste si v klidu sednout a podívat se na různá debatní fóra, na reakce na Facebooku nebo Twiteru. Úplně obyčejné výměny rozdílných názorů zcela vytlačily nesmiřitelné soudy. A zacyklovávání se a zakopávání se ve svých okruzích sympatizantů vzájemně se přesvědčujících o své pravdě. A to nevytahuji ani cílené vyvolávání obav a strachu.” je vlastně nesmiřitelný soud. Myslím, že není tak zle.
Kastelan  - není tak zle   |95.82.149.xxx |01.07.2019 19:39:24
Kéž bys měl pravdu.
Hezký den, Kastelán
Ales Hradecky  - Agitka?   |2a01:cb1d:3a:66.xxx |06.07.2019 10:09:21
Ahoj,

Trochu mne udivilo, ze pisen Viti Tronicka hned nazyvate agitkou, jen proto, ze si ji za svou vybralo obcanske sdruzeni a ze ji zahral na demonstraci. Pro mne je to jen krasna pisnicka ve ktere Vita vyjadril svuj nazor a povzdechl si nad denim v nasi spolecnosti a myslim ze jako agitku ji urcite nepsal. Vzdyt i o tom by mel folk byt, o tom co nas trapi, co si myslime, z ceho se radujeme, o cem snime, co nas stve nebo naopak tesi.
Spolecnost rozdelena je, o duvodech se muzeme přít ale dle meho nazoru je velmi trefne a spravne popsal Jupp.
Z radku ktere dost ostre a direktivne napsal Kastelan je mimo zdraveho nastvani nad stavem spolecnosti citit i agrese vuci tem co maji odlisny nazor. A nejvic me, promin Kastelane, vadi tvuj nazor, ze ten kdo s tebou nesdili tve nazory postrada hodnoty jako jsou cest, pratelstvi, poctiva prace a loajalita k nasemu statu. Ve tvem textu jsou pro mne postoje se kterymi souhlasim, ale zaroven i ty se kterymi souhlasit nemohu a presto jsou pro mne cest, pratelstvi, poctiva prace, ciste svedomi a vlastenectvi postoje nejdulezitejsi v mem zivote.
Kastelán  - Agitka?   |95.82.149.xxx |09.07.2019 21:16:12
Ahoj Aleši,
vůbec netuším, kde jsi našel v mých řádcích agresi. Ano, npsal jsem svůj příspěvek k diskusi ostře, ale vůbec ne agresívně. Mám ve zvyku nazývat věci pravým jménem a neschovávat se za nějaké obezličky a cmrndání o ničem. Pokud mě někdo označí jako "nepřemýšlivého" což je opatrné označení blbce, bráním se. Já například mohu za nepřemýšlivé považovat tu poněkud hysterickou sešlost na Letné, ale nečinil jsem tak. Každý má právo vyjádřit svůj postoj k dění ve společnosti a pokud to dělá kultivivaným způsobem je to jeho právo. Přesto si ale myslím, že právě z Letné se agresivity valilo až až. Zajímalo by mně, jestli někdo z těch "přemýšlivých" zkusil použít svůj nástroj k tomu určený a představil si jak by to dopadlo, kdyby na Letnou dorazila i ta "nepřemýšlivá" část národa, která zatím mlčí a stejně jako já nad touhle trapností zatím mává rukou? Já k nikomu agresi necítím, naopak ji cítím z té druhé strany a to hodně silně. Vždycky se snažím problémy vyargumentovat a když to nejde, prostě to nechám být, proto jsem se ani nesnažil něco vysvětlovat Belmondovi. K mému překvapení je to chápáno jako "direktivní postoj" a agrese. Tak teda jo, když to musí být. Jsem tedy asi agresor. Každopádně byť i nedostatečně "přemýšlivý" si nemohu nevšimnout, kdo se oněch demonstrací účastní. A pokud je odporují politici, kteří tento stát dostali za třicet let na kolena, říkám si, že s tímto vážně nechci nic mít. A hlavně si říkám, že tento web by měl být především o muzice a ne o politice, kterou sem zatáhl právě ten "neagresívní" Belmondo. A to se mi vážně nelíbí. Proti Víťovi nic nemám, ať hraje co chce, folk je a vždycky byl i o protestu. Třeba jednou přijde na to, že stál na špatné straně. A třeba já bych z koncertu nikdy neodešel, i kdybych stokrát nesouhlasil s tím co zní z pódia. To dělají jen "demokraté" typu Radka Bangy, jako to předvedl na Slavících, aby potom na Letné hulákal sprosté výlevy vůči demokraticky voleným politikům. Nebo Tomáš Klus, který prostě nebude hrát lidem, kteří nesdílí jeho vizi světa, jak se nejednou vyjádřil. A z toho je mi chlapci vážně smutno. Tož asi tak a ahoj. Zkuste o tom přemýšlet.
Kastelán
Kastelán  - oprava   |95.82.149.xxx |09.07.2019 21:22:54
Mělo být samozřejmě "A pokud je podporují politici".....
Belmondo   |Manager |12.07.2019 07:15:02
FOLKtime je o muzice. Ta zazněla i na Letné, navíc v podání Víti, který k folku už hezkou řádku roku patří. Slovo agitka jsem měl asi vložit do úvozovek.
Jsem tu já, Kastelán, Aleš, Jupp, Miloš a dalších 10,5 milionu lidí, kteří tu žijí. V něčem se shodneme, v něčem částečně, v něčem vůbec. A přestože mě taky štve spousta věcí, tak pořád po těch 30 letech nevidím, že bychom byli na kolenou. I když možná ten obraz by tak vyložit šel. Tenkrát jsme „ryli držkou v zemi“ a ono zvednout se a opravdu pořádně narovnat není tak jednoduché, jak se tenkrát zdálo…
Kastelán  - něco málo o rytí držkou v zemi   |95.82.149.xxx |12.07.2019 18:51:27
Sice jsem psal, že na tebe nebudu reagovat, ale ono se fakt nedá reagovat na tak hloupou lež...
Tak jestli jsme někdy ryli držkou v zemi, tak ryjeme právě teď. Zatím ještě ne politicky, to se teprve připravuje díky vašim "Letným".
Zatím je to jen ekonomicky. Uvědomuje si tady vůbec někdo, že ještě začátkem 70. let byl rakouský šilink 80 haléřů??
Uvědomuješ si Belmondo, že dnes máme 1/3 platů stejného Rakouska? A přitom Rakousko toho v podstatě nic moc nevyrábí...akorát my mu děláme montovnu, tak jako celé slavné Evropě. Protože Evropa nás prostě vydělat nenechá. To co se tady vyrobí a je dobré, dostane logo "made in Germany" a prodají si to Němci několikrát dráž než nám zaplatí...já to sám na formy co jsem vyráběl gravíroval, tak o tom cosi vím. Takže té slavné Evropě hezky potichu přispíváme na jejich blahobytnou životní úroveň. Uvědomješ si, že polovina důchodců nedosáhne ani na ten ubohý průměrný důchod, ze kterého se tak jako tak nedá žít? Uvědomuješ si, že 70% pracujících lidí nedosáhne ani na ten v porovnání třetinový průměrný plat? Tak prosím nepiš hlouposti, nebo se potom nediv, když napíšu, že jsi trouba.
A to možná budeme ještě se slzou v oku vzpomínat jak to tady bylo fajn, až to vezmou do ruky "doktoři a inženýři" z Afriky a středního východu.
Kastelán
Kastelán  - P.S.   |95.82.149.xxx |12.07.2019 18:59:03
P.S. Ti "nepřemýšliví" to ví. A proto je naše země rozdělená. Ale nerozděluje ji prezident ani premiér, ale grázlové co tuto zemi rozkradli a někdo jim utáhnul penězovody. A troubové jim to baští.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Listopad 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
     3
1117
1819
25 

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
Roztočte sloty na krásnou českou lidovou hudbu s partnerem projektu Bizzocasino. Získejte své první bonusy bez vkladu. В любое время суток вы можете обратиться в техподдержку Вавада и получить помощь. Техподдержка Вавада обеспечит быстрое решение любых проблем, связанных с игрой в нашем казино. Dobrou a příjemnou lidovou hudbu lze spojit pouze se zajímavou hrou v online kasinu Joker8. Navštivte Joker8, získejte bonusy a roztočení zdarma.
Copyright © 2024 FOLKtime - Vaše brána do světa folku. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc