gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

Roztočte sloty na krásnou českou lidovou hudbu s partnerem projektu Bizzocasino. Získejte své první bonusy bez vkladu. Чтобы азартная игра была по-настоящему увлекательной, важно выбрать качественную платформу. Вавада предлагает пользователям обширный выбор слотов, регулярные бонусы и простоту доступа для удобного и безопасного отдыха. Когда стоит вопрос выбора, Вавада – это платформа, где каждый игрок найдет все, что нужно для комфортного и прибыльного времяпрепровождения.
24.09.2015 Barborka nebo Rudolf - otazník po letních festivalech (Belmondo)    PDF Tisk Email
Názory
Zpovzdálí delší dobu sleduji spor jedné partnerské dvojice. Oba jsou v muzice dosti hluboko zadrápnutí. Dejme tomu, že se jmenují Barborka a Rudolf. Barborka sice v žádné kapele nehraje ani nezpívá, ale organizuje už řádku roků v jednom žánru hudební festival. Organizovala ho už před Rudolfem. Tedy před tím než se dali dohromady. Rudolf je muzikant mírně se podceňující, ale měřeno žánrem, ve kterém se pohybuje Barborka, zvládá svůj nástroj docela slušně.
Na první pohled ideální dvojice, stejné zájmy, přece hudba jako hudba.
Barborka každoročně pracně obíhá a přesvědčuje sponzory, nadace i kamarádky a kamarády, aby pomohli jejímu festivalu. A daří se jí, akce dlouhé roky kvete a je úspěšná, divácky dá se říci nadprůměrně. Kolem se poskládala parta příjemných a pohodových lidí…
Rudolf se diví. Z jeho pohledu většina kapel a muzikantů, kteří na festivalu vystoupí, dostává neúměrný honorář. Vysoký. Ne jen příspěvek na cestu, ale víc. Na vstupném se tolik nikdy nevybere. A Rudolfovouvažování je přece jasné a logické – dostat by měl každý jen ty peníze, které divák je ochotný zaplatit. Dotace a sponzoring jsou úplně špatně. Vše pokřivují. Včetně vztahů. Přece kdo takto přispívá, může pak mnoho chtít. Barborka kroutí hlavou, vždyť po ní nikdo nikdy nechtěl nic… A přispějí přece prostě proto,protože chtějí.
Pro Rudolfa pokřivený svět. V jeho žánru to funguje správně. Chce-li si někde zahrát, tak mnohdy musí zaplatit on sám, ne že by vůbec něco dostal.
Asi si řeknete,jasně, je v tom závist. Jenže není, Rudolf prostě takový není.
A tak mě napadá spousta otázek. Napsal jsem si jich asi dvanáct. Taky vás napadají. A vůbec co vy na to…
Barborka nebo Rudolf?

Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |24.09.2015 10:08:59
No, aby fungovala Rudolfova verze, museli by se všichni pořadatelé chovat jako Rudolf. Pokud by Barborka měla uspořádat festival bez dotací, musela by a) zmenšit počet kapel či jejich úroveň, b) zvýšit vstupné tak, aby udržela úroveň muzikantů. Varianta a) má svá ale - bude chtít divák zaplatit stejné peníze, když se mu za ně nabízí méně? Také varianta b) není bez chyb, přeci jen větší vstupné se obvykle rovná úbytku návštěvníků.

Obě varianty jsou téměř sebevraždou v případě, že festivalový soused dotace bere a nabídne lidem více muziky za stejné peníze nebo třeba i zdarma...Ale je zase na jinou a delší debatu, ne nesouvisející s touto - Ničí akce zdarma kulturu? Ničí jí akce pod cenou? A co jeji podceňování? Nebo to jsou přehnané ceny muzikantů?
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |24.09.2015 10:16:19
Třeba takovej Alfonz to neřeší, má celý festival zaplacen od radnice, vstupné zdarma a hrají mu tam místní kapely, kterým dá po tisícovce. Alfonz má dobrý pocit, že podporuje mladé umělce a pár korun do kapsy.
Krtek   |83.208.89.xxx |24.09.2015 18:59:35
Neřešitelný rebus - hrát zadarmo (či za cestovné) se dá, ale nedá se tím živit. A ani se to nedá dělat pořád - každý týden (třebas jen o prázdninách) někde jinde a jen za guláš a stovku na benzín? Ve dvaceti snad, ve třiceti frajeřina, ve čtyřiceti vás zabije manželka a v padesáti je to na provaz.
A co divák? Má platit pokaždé několik stovek vstupné?
A co pořadatel? Doprošovat se sponzorů?
Díky, Belmondo, za otazníky.
Zrovna teď jsem se rozhodl chodit víc na koncerty a koupil si vstupenky do Semaforu, aby nezanikl ;-)
davy   |Registered |24.09.2015 21:00:20
Už jsem se obával, že folktimové diskuse definitivně patři minulosti a že někdejší přispěvatelé se raději věnují činnosti jakékoli, ale jiné. Takže jsem rád nejen za existenci Barborky a Rudolfa, ale i za existenci tohoto článku.
Sám nejsem organizátor, ale tím spíš oceňuji snahu těch, kteří jsou organizačně schopní i ochotní. Ze svého regionálně-muzikantského pohledu vidím ten problém velmi podobně jako Krakonoš, ale navíc zde vidím ještě další faktor, o němž bych rád někdy napsal samostatný článek: takzvaný faktor párku a piva.
Představme si, že by Rudolfova kapela měla domluvené vystoupení na obecních slavnostech za přiměřenou cenu. Pilně se připravují, na den akce si zajistí kvalitní ozvučení (samozřejmě včetně zvukaře), někdo si kvůli té akci musí přehodit směnu nebo přeorganizovat rodinné záležitosti, ale nakonec si ten čas najdou, protože to dělají ve prospěch kapely a v dobré víře, že se akce povede. Pár dní před akcí si Rudolf zkusí jen tak náhodou ověřit, zda vše platí jak bylo domluveno. Zkontaktuje tedy pořadatele a dozví se, že akce padá, neboť namísto jeho kapely se nabídla místní odrhovačková parta, která to odehraje za párek a pivo. Pořadatel ušetří, místní štamgasti si zahulákají a všichni budou spokojeni. Domnívám se, že v tu chvíli by Rudolf byl velmi, ale opravdu velmi naštvaný a asi by částečně změnil názor na Barborčinu strategii, protože na jejích akcích by se asi něco podobného stát nemohlo.
Houbák   |SAdministrator |25.09.2015 14:34:55
A co brání Rudolfovi uzavřít smlouvu s pořadatelem a dát do ní storno podmínky?
MK   |213.195.200.xxx |25.09.2015 17:29:46
Základní chyba je ve filosofii, že sponzoring a dotace jsou špatně. Pokud Rudolf za svoje hraní platí, je v žánru kde je přetlak nebo hraje mizerně. Žádné Belmondovo konstatování, že "zvládá svůj nástroj docela slušně. " tady nepomůže. To je právě ten trh, kterej to rozhodně jedině správně. A tam kde by trh byl přísnej, tam pak nastupují dotace, proto aby se dotacemi časem stal konkurenceschopnym na volnym trhu. A když je někdo už pak hodně dobrej, nastupuje sponzoring a reklama, protže se s nim každej chce ukázat. Je ctí, mít na tričku jméno sponzora, ne hambou, jaxitu někteří sluníčkáři myslí.
davy   |Registered |25.09.2015 20:34:35
Samozřejmě vůbec netuším, o koho jde, ale naopak si představuji Rudolfa jako muzikanta velmi zručného, ovšem podceňujícího se.
Pouhá muzikantská zručnost ale nemůže sama o sobě stačit k tomu, aby interpret uspěl u posluchačů i pořadatelů. O tom už tu byly stovky diskusí.
David Šelemberk   |88.100.183.xxx |26.09.2015 22:49:43
Jako muzikant jsem pro variantu Barborka.Myslím že si kultura,nebo sport si na sebe nemusejí vydělat ze vstupného. V kultuře asi nikdy nebude dost peněz a ty si vydělám jinde a mnohem snáz.Hraní mi zřejmě stejně jako Barborce přináší jiné hodnoty. Zážitky, nová přátelství pocit naplnění. Kdybych si muzikou musel vydělat na živobytí, bralo by mi to radost z ní.
Jako pořadatel koncertů a festivalu jsem pro variantu Barborka. Jsem rád když můžu kapelám nabídnout víc než kolik by se vybralo na vstupném. Důležitější je aby přišli diváci a akce se povedla. Sponzoři jsou pravý opak zbohatlíků, kterých se musím doprošovat. Když vidí , že se pro svou akci snažím dělat maximum a nemám je za dojnou krávu, přispějí mi rádi a s dobrým pocitem. Nejtěžší na tom všem mi tedy nepřijde sehnat zajímavé a schopné interprety, peníze ani sponzory , ale dostatek diváků , kteří chtějí poznávat novou muziku
Karel Krakonoš Kyncl   |Registered |06.10.2015 09:06:09
Ono dotace jsou věc dvojsečná. Sám to vidíme zvláště letos, když je naše město Hlavním městem kultury. Sice propaguje, že preferuje akce za peníze, ale v ulicích je pořád něco zdarma a to i interpreti, na které se platí stupné v řádu set korun. Vstupné je v tu chvíli přitěžující okolnost a dělat něco bez dotací se rovná sebevraždě. Proč by lidi chodili na něco za peníze, byť slibuje zajímavý program, když mají něco jiného hned vedle a zadarmo?

Bohužel z toho plyne další úkaz. Zahrají si zde buď kapely za párek a pivo, které pořadatele moc nestojí a nějaké lidi natáhnou, nebo naopak hvězdy, které zase nalákají sponzory. Ale pravda, to je u nás problém dlouhodobý...
Endy   |217.112.161.xxx |12.10.2015 06:59:39
Oba mají trochu pravdu...je smutné, když na ročníku, kdy prší celý den, lidé schovaní pod pergolama, kapely vzdávající se honorářů přijde jedna písničkářka, která je sice dobrá, ale ne zas až tak, aby jsme sedali na zadek a řekne si ať ji dám ty peníze kterých se vzdali jiné kapely...protože ona ty peníze chce...klidně před kapelami..a to jí byl vyplacen její cesťák-honorář.
Mám zkušenost--špatnou, ale i takovou, že se mi x stalo, ze mi v době finanční nouze vypomohli muzikanti. Hlavně ze VS...a tak se jim snažím ve chvilkách, kdy je to možné jim to vrátit-přes jejich protesty...


JE TO O LIDECH...

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Prosinec 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
       1
 2 3 4 5 6 7 8
 910
16
232425262729
30     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
Copyright © 2024 FOLKtime - Vaše brána do světa folku. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc